August 30, 2009

Przekrój - padł... w ręce Pana Grzegorza

Dokładnie 3 lata temu, w 2006 roku napisałem, że z taką sprzedażą jaką miał Przekrój - periodyk padnie. I padł... w ręce Grzegorza Hajdarowicza, który zrobi z "tygodnika opinii" zupełnie inaczej spersonalizowany magazyn, skierowany do zupełnie innego odbiorcy, czy segmentu. Przekrój więc wejdzie na półkę, w której sam sobie będzie liderem i sam będzie wyznaczał standardy dla swojej kategorii. Zachowa więc tytuł "czytelników umierających, tych sprzed 20 lat" (proszę się nie obrazić), czytelników przywiązanych do tytułu oraz zdobędzie nowych.
Jak dużo nowy Przekrój zdobędzie świeżych czytelników to w tej chwili nie jest ważne. Ważne jest, by w zespole sprzedaży znaleźli się ludzie, którzy będą umieli po nowemu sprzedać tytuł reklamodawcom i określić im klarownie ten nowy typ użytkownika, dla którego mają być emitowane reklamy.
Mam nadzieję, że Pan Grzegorz znajdzie odpowiednich ludzi na odpowiednie miejsca i za trzy lata napiszę, że 50 tys. sprzedanych egzemplarzy to wielki sukces Wydawcy (pod warunkiem, że ponad milion użytkowników będzie otwierało stronę internetową przekroj.pl :)
Według ostatnich danych z sierpnia 2009 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika Przekrój od stycznia do czerwca br. wyniosła 45,5 tys. egz. (dane ZKDP).

No comments: